Chokladmuffins

Igår så gjorde jag gudomliga chokladmuffins,i alla fall om ni frågar mig. Lätt att göra och blir ändå riktigt goda muffins och självklart ska jag ju dela med mig av receptet.
(recept för cirka 20 stycken)
Det här behöver du:
- 1 dl smör eller margarin (100gram)
- 2 dl socker
- 2 dl naturell yoghurt
- 5 msk mjölk
- 2 ägg
- 5 dl mjöl
-2 msk kakao
-1 tsk bikarbonat
- 3 dl ljus choklad (200 gram)
Gör så här:
-Sätt ugnen på 200 grader
- Vispa margarin och socker i en skål tills smeten känns luftig
-Blanda i naturell yoghurt, mjölk och ägg, vispa sedan.
- Häll ner mjöl, kakao och bikarbonat. Blanda sedan väl.
-Hacka chokladen och häll i smeten (tänk på att inte göra för små bitar)
- Häll smeten i muffinsformar och grädda i cirka 18 minuter.
 Lycka till! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback