Cheesecake

idag har jag börjat med att varit i skolan, och sedan hem för att byta om
till fotbollskläder.
♥♥♥♥♥♥♥♥
i helgen gjorde jag en underbart god cheesecake, den var enkel också.
Om ni har tråkigt i helgen eller någon dag så rekommenderar jag att baka cheescake.
 

DU BEHÖVER:

 6 digestive kex

 3 äggvitor

 3 äggulor

 1,5 dl strösocker

 100 gram philadelphiaost

 3 dl vispgrädde

 1 tsk vaniljsocker

 

SÅ GÖR DU:

 1.Ta fram tre skålar.

2. Häll äggulorna, strösockret och philadelphiaosten i en av skålarna och vispa lätt fluffigt med en elvisp.

 3.Vispa äggvitorna i den andra skålen, och grädden och vaniljsockret i den tredje skålen. Också dessa ska bli lätt fluffiga.

 4.Krossa digestivekexen i en påse och krossa och häll sedan i en form. Fördela jämt och platta till.

5. Blanda försiktigt ihop innehållet i skålarna med en slev och häll smeten i formen.

 6.Låt kakan stelna i frysen i ca tre timmar.

7. Serva gärna med färska bär.

 

Botten på kakan.

kakan när den har kommit ut från frysen

 

kakan är färdig att servera.

Receptet kommer från en annan blogg som jag någon gång i veckan läser och där hittade

jag receptet och tyckte det lät gott så jag provade, och det var den ju ;)

 

Imorgon har vi klasskamp i skolan :/

Kram Linn



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback