Förlåt..

för att jag inte
har bloggat men det har varit så mycket nu med
träningar, religions prov och
läxor.

Det var ett tag sen jag bakade så
jag lägger ut ett recept.

Chokladrutor (  cirka 20 bitar)

1 1/2 dl hasselnöter
100 gram margarin eller smör
1 1/2 dl socker
1 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 tsk vanillinsocker
1/2 dl kakao

Värm ugnen till 200 grader. Hacka hasselnötskärnorna, gärna i en
matberedare. Rör det rumsvarma matfettet och socker poröst, gärna med elvisp.
Tillsätt ägget.
Blanda samman vetemjöl, bakpulver, vanillinsocker och kakao.
Rör ner blandningen i margarin,socker och äggsmeten och blanda väl.
Bred ut smeten till en kaka, ca 25 ggr 30 cm, på en plåt klädd med bakplåtspapper.
Strö över de hackade nötterna.
Grädda mitt i ugnen 10-12 minuter.
Skär kakan i rutor, ca 5 ggr 5 cm, innan de
kallnat.

Har tyvärr ingen bild.



Imorgon blir det en dag med nära och kära :)

Kram Linn




» mamma

Hoppas ni får en mysig kväll :)

Kram mamma

2012-04-20 // 20:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback