En god kladdkaka.

Idag har det varit en helt vanlig skoldag. När jag kom hem pluggade jag lite och när jag var klar bakade jag en kladdkaka det är det bästa som finns.



Kladdkaka
100 g smör eller margarin
2 ägg
3 dl strösocker
2 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 1/2 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt

Smörj och bröa en form med löstagbar kant, ca 21 cm i diameter. Smält
smöret på låg värme. Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt sedan smöret. Blanda
mjöl ,kakao , vaniljsocker och salt ner i blandningen i äggsmeten.
Rör försiktigt sönder eventuella klumpar. Häll smeten i formen
och grädda 10-20 minuter ( beroende på hur kladdig kaka du vill ha) i 200 grader.






Kram Linn


» mamma

När får man smaka då?

2012-03-12 // 21:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback