Små kakor.

När jag kom hem hittade
jag en liten bok i skafferiet som hette Små kakor.
 

Det fanns ett recept med Brysselkex, som
jag bakade, och såklart ska jag
dela med mig av receptet :)
 
Brysselkex

5 dl vetemjöl
1 dl socker
3 tsk vaniljsocker
200 gram smör( eller margarin)
1 dl socker ( till kanterna)
2 droppar karamellfärg

1. Blanda snabbt ihop alla ingredienser till en smidig deg.
2. Forma till rullar som är drygt 4 cm i diameter.
3. Häll ut sockret på en skärbräda av plast och droppa i karamellfärgen. Rulla
rullarna i det färgade sockret och låt dom sedan ligga kallt en stund i kylskåpet.
4. Skär dem sedan i skivor och grädda i 175 grader i 10 minuter.





Lycka till!
Kram Linn :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback